Erdogan Bukan Pejuang Islam?


Proksi Erdogan lawan Gulen masih tiada kesudahan. Dalam buku yang baru sahaja diterbitkan oleh PTS Publishing House, penulis bersama, Ahmad Azzam menulis pada satu bab Meroboh Benteng Umat dengan Topeng Islam: Fethullah Gulen dalam buku terbarunya "Erdogan Bukan Pejuang Islam?"

Beliau merincikan Gulen, siapakah beliau sebenarnya. Bagi anda yang sudah mengikuti fenomena kiblat baru umat Islam kepada Turki dan Erdogan tentu sudah mengetahui sedikit sebanyak sosok yang bernama Gulen ini.

Gulen adalah seorang ulama dan ahli akademik yang berfikiran sufi yang dikenali dengan Hocaefendi. Gerakan Gulen ditubuhkan sejak 70-an lagi oleh Gulen sendiri dan menjadikan Badiuzzaman Said Nursi sebagai ikon dalam gerakannya.

Tambah beliau lagi, Gerakan Gulen sebenarnya sudah disanggahi oleh Ahmed Husrev Altinbasak, Pengasas Hyrat Vakfi atau Yayasan Hyrat, berkenaan Gerakan Gulen mengikut suruhan Said Nursi, dan beliau mencurigai gerakan Gulen seawal penubuhannya lagi.

Pada 15 Julai 2016 ketika cubaan rampasan kuasa dari Kerajaan Erdogan, beliau telah meletakkan kesalahan secara keseluruhannya keatas bahu Gulen dan gerakannya.

Dari sini, timbul satu persoalan yang menarik, bagaimana orang tua yang bernama Gulen ini mempunyai kuasa yang kuat dan besar sehingga ingin menjatuhkan kerajaan Erdogan?


Read More Click Here

email Marketing

CHANNEL TELEGRAM

Search kami di @dkedaibuku atau layari https://telegram.me/dkedaibuku

Sekian Terima Kasih.

NakBisnes
https://telegram.me/nakbisnes